måndag 4 maj 2009

Hej på er alla där ute.

Visst är det härligt att det är så nära till EU. Vi behöver bara vara där vi är, för vi är ju en del av EU.

EU är inte där borta, vi är med lika mycket som övriga medlemsländer . Därför är det så viktigt att vi ser till att vara aktiva för att vår röst om hur vi vill att EU ska styras. Tänk vad härligt att leva i en så stor demokrati som detta faktiskt är.

Det är ett stort område med många viljor och styrkor. En stor demokratisk organisation som jag har många åsikter om och det har vi nog de flesta av oss. Nu har jag snart möjligheten att göra min röst hörd och din och min röst är lika mycket värd som alla andra medborgares i EU. Jag tänker rösta så tidigt som möjligt för den 7/6 kan det vara soligt och helt underbart väder, då är det så mycket annat som lockar. Mitt tips är att så många som möjligt gör lika dant. Tänk att inte hinna eller tvingas avstå annat, när det går att läsa så smidigt.

Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar