måndag 25 maj 2009

PR experterna som inte vet skillnad på metodfilm och reklamfilm

Dagen idag har bjudit på många goda skratt. Först Expressen som avslöjas med brallorna nere, då det med sin som vanligt oseriösa journalistik. I sin iver att lyncha Wanja-Lundby Wedin intervjuar man en HELT annat person och publicerar sedan denna kvinnas utbortt som om det vore Wanja.

Och nu detta: PR experten som inte såg skillnad på metodfilm och reklamfilm. PR experterna har gått igenom partiernas reklamfilmer och de betygsätter dem här.
Personligen tycker jag det är underhållande att PR experterna inte ser skillnad på en metodfilm om dörrknackning och en reklam film.

Ur Aftonbaldet_
SOCIALDEMOKRATERNA
Betyg:
Paul Ronge: Filmen säger ingenting, förutom att man ska gå och rösta.
Magnus Hagevi: Här presenteras partiet som en människa. Veronica Palm försöker vara väldigt vanlig, hon knackar dörr och uppmanar folk att rösta.

Nr 1 det är ingen reklam film, det är en metod film, lite grann som våran egen dörrknackar film.
Sedan är ju betyget som Magnus Hagvi ger asroligt:
Veronica Palm försöker vara väldigt vanlig. Ha ha ha ha, hur kul som helst. Detta är sådant som Veronica Palm och en MASSA andra Socialdemokrater allt från riksdagsledamöter, kommunalråd, landstingråd och medlemmar som inte är vare sig betalda eller valda. Inte för att vi försöker verka vanliga utan för att vi tror på en idé om ett rättvisare Sverige och ett rättvisare Europa.

Men DET förstår inte PR experterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar