fredag 3 april 2009

Operation dörrknackning drar igång.

Sex sossar i samtal kl 9.00 om hur man hanterar dörrknackning.
Lite diskussioner, argumentations trimning, målbild över en kopp kaffe
och sedan är det bara att ta tjuren i hornen.

På två timmar, direkta samtal med ett 70 tal personer. Och hur många
som fick vårt brev i postlådan har jag inte ens räknat. Men kanske lite drygt
dubbelt så många.

Hur var bemötande?
Två stycken helt ointresserade, de flesta glatt överraskade, och några lite fundersamma miner.
Att det är många som inte röstar i EU valet vet vi redan, det är därför vi gör det här. Och jag kan säga att det var väl spenderade timmar. De flesta frågorna handlade om Varför är det viktigt? Och att det kändes så svårt att förstå.

Hur kändes det?
Lite nervöst till att börja med, för hur skulle reaktionerna bli.
Men bakom dörr efter dörr idel glada, nyfikna människor gör ju att humöret höjs.
För er som gillar att prata med människor öga mot öga, rekomenderas detta varmt.

Blev det nya väljare?
Garanterat

Blev det nya medlemmar?
Jodå, men inte så många som jag önskat. 3 stycken kan vi nog räkna in under dagen skulle jag säga. och några nya till verksamheten skulle jag också tippa.

Vid tanget bordet/ Hannah B
(ska strax i säng, dags att hålla Värmestugan öppen i morgon, på EU tema så klart)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar